Söndagskul, Söndagsskola eller Tweenies

Under våra förmiddagsgudstjänster är också barnen välkomna.
I sammanträdesrummet jämte serveringslokalen finns leksaker, pyssel m.m. som barnen kan sysselsätta sig med. Mamma eller pappa har ansvaret och håller koll, men kan ändå finnas med och ta del av gudstjänsten.

Ibland har vi också söndagsskola.
Vi börjar gudstjänsten i kyrksalen med de vuxna, men efter en stund får barnen gå en våning ner för att ha sin egen gudstjänst. Där läser vi något ur barnbibeln, leker och pysslar.
Den som är fyra år eller äldre är välkommen till söndagsskolan. Den som är yngre är välkommen ned tillsammans med mamma eller pappa eller någon annan stor.

Ungefär en gång i månaden samlas Tweenies (de som är "between" barn och ungdomar). Den som går i åk 3-7 får under predikan gå undan med en ledare och få till sig predikan på ett enklare sätt. Vi börjar och slutar i kyrksalen.