Hemgrupper

Om den första församlingen kan man läsa:

”De höll samman och möttes varje dag troget i templet, och i hemmen bröt de brödet och höll måltid med varandra i jublande, uppriktig glädje.” Apostlagärningarna 2:46

Det kan kallas cellgrupp eller bönegrupp och upplägget kan se lite olika ut, men grundtanken är ändå den lilla gemenskapen i den stora. Många små celler bildar tillsammans en hel kropp, församlingen.Vi träffas i den stora gemenskapen och firar gudstjänst men i den lilla gruppen kommer man varandra närmare. Man har tid att lyssna, be och samtala om livet.

Gruppen, som kanske består av 6-10 personer, samlas i hemmet hos någon av medlemmarna. En samling kan innebära att man fikar, har en stunds diskussion/samtal om något man läst inför träffen, och en stund av bön och förbön.

Om du är intresserad av att vara med i en grupp kan du kontakta någon av våra anställda.